0 producten € 0,00
contactformulier

Gratis inhaakkalender 2021

Tegenwoordig is er voor bijna alles wel een dag bedacht, u kunt het zo gek niet bedenken. Perfect om op in te haken met uw socialmediacampagnes. Met onze gratis inhaakkalender voor 2021 bent u helemaal op de hoogte van meer dan 200 verschillende inhaakmomenten. Onmisbaar bij het maken van uw eigen contentkalender. U downloadt de gratis inhaakkalender eenvoudig als jaaroverzicht op drukklaar A0-formaat of als overzicht per maand. Print het zelf of laat het door ons drukken op bijvoorbeeld een poster. Ideaal!

Waarom kiezen voor de inhaakkalender van Reclameland?

  • Gratis te downloaden
  • Meer dan 200 populaire inhaakmomenten
  • Downloaden zonder registreren of gegevens achter te laten

Een inhaker, wat is dat precies?

Een inhaker is een reclame-uiting die inspeelt op een dag (of dagen) dat in het teken staat van een specifiek onderwerp. Het idee hierachter is om mee te liften op de populariteit van die bepaalde dag of van het specifieke thema. Dit kunnen vaststaande dagen zijn zoals Kerst, maar ook onverwachte gebeurtenissen of trending topics zijn uitermate geschikt als inhaker. De laatste twee vergen wel wat meer creativiteit waarbij snel geschakeld moet worden. Deze momenten laten zich niet van tevoren aankondigen. Het doel van een inhaker is in de meeste gevallen niet het direct verkopen van een product of een dienst. Het voornaamste doel zal - met name op social media - de aandacht voor het betreffende merk, product of dienst zijn.

Inhaakkalender 2021 gratis downloaden

Speciaal voor u hebben wij vier verschillende versies gemaakt van de inhaakkalender 2021. Zowel een maand- als een jaarversie is eenvoudig en gratis te downloaden. Bij beide versies heeft u vervolgens weer de keuze uit onze eigen Reclameland-stijl of een neutrale versie. De jaarversie is opgemaakt in A0-formaat en kunt u laten drukken als poster. De maandversie is verdeeld over verschillende pagina’s.

De inhaakkalender gedownload, maar hoe nu verder?

Met alleen het downloaden van de inhaakkalender bent u er natuurlijk nog niet, het is pas een begin. Om u op weg te helpen hebben wij een aantal tips voor u op een rijtje gezet:

1. Blijf relevant voor uw doelgroep

Van de 200+ inhaakmomenten zullen lang niet alle dagen interessant zijn om op in te haken. Daarnaast wordt het inhaken op alle momenten ook wel erg veel van het goede. Zoek gericht naar data en momenten die voor u interessant zijn.

2. Niet alleen populaire inhakers

Er zijn veel inhaakmomenten waar vrijwel alle bedrijven op inspringen. De kans dat uw bericht echt opvalt is dan niet heel groot. Kies daarom ook een aantal minder grote en populaire inhaakmomenten, waarbij uw bericht juist wel meer onder de aandacht komt.

3. Timing is alles

Het grote voordeel van een inhaakkalender is dat u van te voren kunt plannen. U bepaald zelf wanneer u wat en hoe de wereld instuurt. Probeer te achterhalen wanneer uw doelgroep voornamelijk actief is en zorg dat u rond die momenten zichtbaar bent. Zo brengt u uw bericht maximaal onder de aandacht.

4. Dubbelcheck

Een bericht dat viral gaat is eigenlijk niet van te voren te plannen, het is iets dat gewoon gebeurt. Toch kunt u van te voren wel een beeld krijgen of het bericht duidelijk is en de boodschap/grap goed overkomt. Stuur een testbericht rond naar collega’s en evalueer de feedback die u hier op krijgt.

5. Inhaken op het moment

Gedurende het jaar zullen er ook een flink aantal ‘spontane’ gebeurtenissen die niet per se op de kalender staan zijn waar op ingehaakt kan worden. Hierbij moet snel worden geschakeld en wordt er extra creativiteit gevraagd, maar het is wel een uitgelezen kans om onder de aandacht komen. Staar u dus niet blind op enkel de kalender.

Vragen?

Heeft u vragen? U kunt eenvoudig contact met onze klantenservice opnemen via onze contactpagina. U krijgt op werkdagen altijd binnen 24 uur antwoord.