0 producten € 0,00
contactformulier

Gratis inhaakkalender 2020

Op zoek naar een inspiratiebron voor uw social media campagnes? Maak dan gebruik van onze gratis inhaakkalender met ruim 200 inhaakdata! Onmisbaar voor het maken van uw contentkalender. Onze inhaakkalender is te downloaden als maandoverzicht of jaaroverzicht op drukklaar A0-formaat. De inhaakkalender laten drukken? Dit kan bij onze posters.

Waarom de inhaakkalender van Reclameland?

  • Helemaal gratis te downloaden.
  • De meest populaire inhaakmomenten.
  • U hoeft geen gegevens bij ons achter te laten.

Wat is een inhaker?

Een inhaker is een reclame-uiting die 'inhaakt' op een (actuele) gebeurtenis, waarbij er als het ware wordt meegelift op de populariteit van een bepaald thema. Dit kunnen vaststaande gebeurtenissen zijn zoals Kerst en het WK voetbal, maar ook onverwachtse gebeurtenissen of trending topics. Het doel van een inhaker is dat deze veel aandacht krijgt op social media, waardoor ook het betreffende merk, product of dienst bij consumenten in het oog zal springen.

Inhaakkalender 2020 gratis downloaden

Onze inhaakkalender komt in 2 versies. Een maandversie met 1 pdf-pagina per maand en een jaarversie met het volledige overzicht op A0-formaat. Beide zijn beschikbaar in een neutrale stijl en in Reclameland-stijl.

De inhaakkalender is gedownload, wat nu?

Een inhaakkalender downloaden is natuurlijk nog maar de eerste stap. Hieronder hebben we enkele tips op een rijtje gezet om u op weg te helpen.

1. Kies onderwerpen die raakvlakken met uw merk hebben

Niet alle inhaakmomenten zijn relevant voor ieder bedrijf. Bedenk goed op welke gebeurtenissen u goed in kan haken met uw merk en wees vooral creatief! Daarnaast loont het misschien om juist op de wat minder populaire dagen in te haken. Zo voorkomt u concurrentie van veel andere (grote) merken.

2. Zorg voor de perfecte timing

Het mooie aan een contentkalender is dat u van te voren precies weet op welke dagen u content gaat publiceren. Niet alleen de dag zelf, maar ook de tijd van plaatsing is van groot belang. Probeer erachter te komen op welke momenten uw doelgroep het actiefst is op social media en zorg dat u op die momenten zichtbaar bent.

3. Test de inhaker

Is de inhaker wel echt goed? Laat deze zien aan een aantal collega's of vrienden en bekijk hun reacties.

Vragen?

Heeft u vragen? U kunt eenvoudig contact met onze klantenservice opnemen via onze contactpagina. U krijgt op werkdagen altijd binnen 24 uur antwoord.